5 eenvoudige stappen om deeltijd-veganist of vegan te worden

deeltijd-veganist of vegan worden door elke maand een dier minder

Overweeg je deeltijd-veganist of vegan te worden, maar weet je niet hoe te beginnen? Hier een paar ideetjes die de stap vergemakkelijken:

  1. Stop elke maand met het eten van één dier.

    En voeg daar elke periode een nieuw dier aan toe. Kies uit: varken, rund, kip, vis, overig, melk(producten) en eieren. Na een maand ben je al deeltijd-veganist! Binnen een half jaar ben je vegan.

  2. Ga je specialiseren en

    kies elke maand een maaltijd die je vegan maakt

    . Begin bijvoorbeeld met het diner. Voeg elke maand een nieuwe maaltijd eraan toe. Kies uit: ontbijt, lunch, diner, tussendoortjes, koekjes en gebak, hapjes. Na een maand ben je al deeltijd-veganist! Binnen een half jaar ben je vegan.

  3. Eet een dag in de week vegan en voeg daar elke maand een dag aan toe.

    Kies uit: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag. Na een maand ben je al deeltijd-veganist en binnen iets meer dan een half jaar ben je vegan.

  4. Wil je direct vegan worden? Dan kan het lastig zijn om wat variatie in het eten aan te brengen, omdat je nog onvoldoende recepten kent. In dat geval helpt de supermarkt een beetje.

    Koop kant-en-klare producten en bouw dit langzaam af door je goede basisrecepten eigen te maken.

  5. Wordt eerst vegetariër

    en spreek met jezelf af binnen welke termijn (6 maanden is heel realistisch) je volledig vegan wilt eten. In de tussentijd kun je dan oefenen met het maken van vegan recepten. Dit is overigens de moeilijkste manier!